Koniec tradycyjnej telewizji?

Jak zmienia się telewizja, czy zagraża jej Internet, co muszą zrobić nadawcy publiczni, by przetrwać - na te pytania próbowali odpowiedzieć uczestnicy panelu: „Koniec telewizji jaką znamy? Szanse i zagrożenia dla integracji europejskiej".

Elżbieta Gorajewska, dyrektor zarządzająca, Nielsen Audience Measurement zauważyła, że w dobie Internetu Polacy nie odwrócili się od telewizji i coraz więcej czasu spędzają przed telewizorem. Ale rynek telewizyjny się zmienia. Następuje jego fragmentaryzacja. Już dziś mamy ponad 200 stacji nadających w języku polskim. Widz szuka tych treści, które go interesują. Trudno liczyć w przyszłości na oglądalność na poziomie kilkunastu milionów.

- Wszystkim dużym stacjom telewizyjnym spada oglądalność - powiedział Tadeusz Kowalski, dyrektor, Filmoteka Narodowa. Udział czterech największych stacji w całym rynku jest już poniżej 50 proc. Telewizja publiczna ma też problemy z finansowaniem swojej działalności - załamały się wpływy abonamentowe.

Gość z Niemiec, Rolf-Dieter Krause, dyrektor, ARD TV Studio Brussels apelował, żeby nie wyciągać przedwczesnych wniosków o śmierci telewizji. - Obronią się te stacje, które będą oferować najlepsze treści, prawdę, obiektywizm. Bardzo ważne jest zaufanie telewidzów. Można je szybko stracić, ale potem trudno je odzyskać - dodał.

Także William H. Dutton, profesor, Oxford Internet Institute uznał, że telewizja nie powinna bać się Internetu. Ale zmiany w sposobie jej funkcjonowania są nieuniknione. Internet staje się źródłem rozrywki, telewizje muszą konkurować o widza przede wszystkim jakością programów.

Partnerem panelu była Telewizja Polska SA


Zdjęcia z EFNI 

****

EUROPEJSKIE FORUM NOWYCH IDEI to międzynarodowy kongres środowisk biznesowych z udziałem przedstawicieli świata nauki, kultury i polityki. Organizowane jest przez Konfederację Lewiatan we współpracy z BUSINESSEUROPE, Miastem Sopot oraz polskimi i międzynarodowymi firmami i instytucjami. Tegoroczna, trzecia edycja EFNI odbędzie się w dniach 25-27.09.2013 r. w Sopocie. Hasło przewodnie Forum brzmi: „Co dalej Europo? Jak na nowo urządzić Stary Kontynent? Perspektywa biznesu." www.efni.pl

Patronat honorowy            nad EFNI 2013 objął Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydent Rady Europejskiej oraz Parlament Europejski

Partnerzy instytucjonalni:              Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego

Partnerzy strategiczni:    Orange Polska, PKN ORLEN S.A., Grupa PZU, Dziennik Gazeta Prawna, TVP SA

Partner Gali Otwarcia:     Bank Pekao SA

Partnerzy Główni:              Bloomberg Businessweek Polska, Deloitte Polska, EKES - Grupa Pracodawców, Grupa Energa, KPMG, Miasto Gdańsk, Polpharma, PGNiG SA, Provident Polska, Tesco Polska, Totalizator Sportowy

Partnerzy wspierający:     Bank Pocztowy, Forbes, Gazeta Giełdy Parkiet, Havas Worldwide Warsaw, Intermarché, MBA Manager, MetLife Amplico, Newsweek Polska, Grupa Kapitałowa PGE, PSSE, Puls Biznesu, Radio PiN, Wirtualna Polska, Radio TOK FM, Wprost

Partnerzy merytoryczni: Fundacja Instytut Lecha Wałęsy, Liberté!, THINKTANK, World Academy of Art and Science

Partnerzy logistyczni:       Dell, marka Opel, Port Lotniczy Gdańsk im. L.Wałęsy

Oficjalny Przewoźnik:       PLL LOT SA