Na szpilkach sukcesu - PNSA ramię w ramię z Women in Sales Awards

Czy w działach sprzedaży i obsługi klienta spektakularne sukcesy zdobywają głównie mężczyźni? A może kobieca empatia i bardzo dobrze rozwinięte umiejętności miękkie sprawiają, że właśnie Panie są predestynowane do osiągnięcia sukcesu w sprzedaży? Wśród laureatek i wyróżnionych w konkursie PNSA od wielu już lat odnotowuje się znaczące grono bardzo utalentowanych kobiet sukcesu. Podczas tegorocznej, już VII edycji konkursu PNSA została nawiązana współpraca z konkursem Women in Sales Awards UK. Działania odbywają się na zasadach patronackich i obejmują obszar wzajemnego wsparcia na płaszczyźnie medialnej.

W ubiegłym roku konkurs PNSA zanotował rekordową liczbę 57 zgłoszonych kobiet, z czego laureatkami w poszczególnych kategoriach zostało aż 8 pań a wyróżnienia otrzymało kolejnych 12. Do tej pory, we wszystkich edycjach konkursu PNSA zgromadzono łącznie 143 kobiecych zgłoszeń. 

- Wśród panteonu laureatek i wyróżnionych w konkursie PNSA podczas sześciu jego edycji znalazło się wiele nieprzeciętnie utalentowanych kobiet o niezwykle inspirujących biografiach - powiedziała Elżbieta Pełka, Prezes Polish National Sales Awards. - Zaangażowanie pań, ich ciężka praca zostały przez PNSA zauważone i nagrodzone. Kobiety w sprzedaży udowadniają niejednokrotnie, że sukces
w tej branży przestaje być wyłącznie męską domeną, dlatego też szczególnie miło mi przekazać informację o nawiązaniu współpracy Polish National Sales Awards i Women in Sales Awards UK.

Kamieniem węgielnym partnerstwa jest obecność Prezesa PNSA wśród znamienitego grona sędziów konkursu Women in Sales Awards. - Tym samym konkurs PNSA dumnie wkroczył na arenę międzynarodową - podkreśliła Elżbieta Pełka.

Women in Sales Awards jest przedsięwzięciem, w którym za swoje osiągnięcia zawodowe nagradzane są kobiety pracujące w działach sprzedaży. Jego zadaniem jest również konsekwentnie prowadzona praca nad budowaniem należytego prestiżu zawodu handlowców.

- Women in Sales Awards jest konkursem skierowanym wyłącznie do kobiet, aby promować różnorodność w miejscu pracy i tworzenie nowoczesnego środowiska biznesowego - mówi Afi Ofori, Managing Director, Zars Media. - Jednym z ważniejszych obszarów jest zachęcanie kobiet do działania na polach tradycyjnie zdominowanych przez mężczyzn, takich jak sprzedaż. Ponieważ konkurs PNSA jest bardzo znany i ceniony w Polsce, jestem niezwykle dumna z nawiązania współpracy. Nasze partnerstwo doskonale wpisuje się w strategię, aby konkursem WISA zainteresować jak najwięcej utalentowanych kobiet spoza Wielkiej Brytanii. Konkurs WISA pomaga wspomóc przypływ utalentowanych kobiet do działów sprzedaży oraz pozytywnie oddziałuje na ich rozwój i na zdobycie znaczącej pozycji zawodowej. Stawiamy sobie za cel podkreślenie osiągnięć kobiet oraz zachęcenie ich do rozpoczęcia kariery w sprzedaży. Poprzez te działania promujemy osiągnięcia pań i dobre praktyki biznesowe.

Women in Sales Awards w tym roku odbywa się już po raz trzeci.  Od 2013 roku wydarzenie wspierały największe światowe organizacje takie jak: Thomson Reuters, Google, LinkedIn, Yahoo, Nike, CA Technologies, Bacardi, Pepsi, O2, Sodexo, Capgemini, Oracle, Orange, Avaya, Kimberly Clark, Fedex, DHL, Dimension Data, United Healthcare, Citibank, American Express, Intel, HP i inne z Europy, Ameryki Północnej i z Indii.

Polish National Sales Awards to przedsięwzięcie,  którego misją jest działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorstw poprzez wspieranie działów sprzedaży przy jednoczesnym tworzeniu etosu profesjonalnego sprzedawcy. PNSA czynnie uczestniczy w kształtowaniu standardów sprzedaży na polskim rynku, a jej głównym i najważniejszym celem jest promowanie etyki oraz działań etycznych w biznesie, mających niezaprzeczalny wpływ na kreowanie polskiego rynku pracy.  

Dzięki udziałowi w konkursie PNSA zarówno firma zgłaszająca jak i uczestnicy konkursu integrują się ze środowiskiem sprzedażowym w Polsce, a poprzez wyróżnienia i nagrody PNSA wzajemnie motywują się do dalszego działania i zyskują uznanie i satysfakcję z pracy w sektorze sprzedaży.

Ponieważ misja i wizja obu konkursów jest spójna, współpraca pomiędzy podmiotami była tylko kwestią czasu. 

- Cieszę się, że dwie prestiżowe organizacje: PNSA i Women in Sales Awards rozpoczynają współpracę. Obie idee są mi bliskie ze względu na wartości, które im przyświecają - mówi  Bożena Leśniewska, Dyrektor Wykonawczy ds. Sprzedaży, Orange Polska - To przede wszystkim promocja wysokich standardów pracy opartych na profesjonalizmie, jakości i etyce zawodowej. Dlatego z przyjemnością należę do Rady Programowej PNSA, a  także rekomenduję ten prestiżowy konkurs sprzedawcom w Orange Polska,  którzy co roku znajdują się w gronie jego laureatów. Jeżeli chodzi o Women in Sales Awards, mam tu szczególnie miłe  doświadczenia - jestem ubiegłoroczną finalistką w kategorii Best Woman Sales Director a zarazem jak do tej pory jedyną Polką uczestniczącą w konkursie. Udział w nim  dał mi niezwykle cenną możliwość  zmierzenia swoich osiągnięć z sukcesami innych kobiet z całej Europy. Integracja kobiet ze środowiska związanego ze sprzedażą ma w dzisiejszych czasach duże znaczenie, ponieważ nie jest to dla nas łatwa branża. Mając wieloletnie doświadczenie w tej  pracy mogę powiedzieć, że jest to zawód wymagający niezwykłej wytrwałości,  konsekwencji, a także ciągłego mierzenia się z samym sobą oraz z wysokimi celami postawionymi do realizacji. Z drugiej strony kobiety posiadają wiele cech, które czynią je niezwykle wartościowymi i  efektywnymi sprzedawcami. Swój sukces w tej branży osiągają dzięki  empatii, umiejętności słuchania i odpowiadania na potrzeby. To  bezcenne cechy, które doceniają na co dzień nasi klienci. Umiejętności  doradcze mają szczególne znaczenie w dzisiejszych czasach, kiedy niejednokrotnie klienci stoją przed nadmiarem wyboru, co nie ułatwia  decyzji zakupowej. W Orange Polska wykorzystujemy ten szczególny potencjał - ponad 50% naszych sprzedawców stanowią kobiety.

Konkursem Women in Sales Awards zainteresowała się już Pani Anna Gola, laureatka PNSA z ramienia Banku Pocztowego, w kategorii Dyrektor Sprzedaży VI edycji Konkursu Polish National Sales Awards, zdobywczyni tytułu Super Sprzedawca Roku 2014. W tegorocznej VII edycji konkursu jest jednym z 10 nowych Sędziów PNSA.

Wszelkie bieżące wydarzenia i aktywności odnośnie PNSA można śledzić na stronie internetowej,  facebooku, linkedin oraz na twitterze. Szczegółowe informacje dostępne są też pod poniższymi linkami:  

www.pnsa.pl

https://www.facebook.com/polishnationalsalesawards

https://www.linkedin.com/groups/PNSA-Polish-National-Sales-Awards-2889114/about

https://twitter.com/elzbietapelka

PNSA - Polish National Sales Awards jest pierwszym i jedynym przedsięwzięciem w kraju, którego zadaniem jest integracja społeczności sprzedawców w Polsce oraz promocja i wdrażanie nowoczesnych standardów profesjonalnej sprzedaży w oparciu o zasady dobrych praktyk. Głównymi pomysłodawcami stworzenia platformy PNSA w Polsce są Elżbieta Pełka, FRSA, przedsiębiorca, ekspert w procesach zarządzania marką 360 stopni oraz dr Chahid Fourali, wieloletni szef Marketing & Sales Standards Setting Body. Pięć edycji Konkursu PNSA pozwoliło na nagrodzenie blisko 145 finalistów.

  

Kontakt dla mediów:

  Aleksandra Molędowska, Pełka 360°

PR Account Manager

kom.: (+48) 662 231 824

  e-mail: aleksandra.moledowska@epcreatives.pl