Zamknij X

INFORMACJA DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES:

Ten serwis stosuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

  • A
  • A
  • A

Klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania - co wynika z 5 letniej praktyki jej stosowania?

Termin 10 września 2021 r. godz.: 10:00-12:00
Rejestracja

http://ikongr.es/c/ekdrmwDy

 

 

Klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania została wprowadzona do polskiego porządku prawnego w 2016 r. i od początku obowiązywania wzbudza liczne kontrowersje.  

Z uwagi na swój generalny charakter, przepisy klauzuli przeciwko unikaniu opodatkowania umożliwiają kwestionowanie działań wszystkich podatników, jeżeli te zostaną uznane przez administrację podatkową za unikanie opodatkowania.

Mając na uwadze rosnącą liczbę postępowań podatkowych, związanych ze stosowaniem klauzuli GAAR oraz możliwość dokonania ustaleń w zakresie zobowiązań podatkowych w oparciu o klauzulę GAAR, znajomość regulacji prawnych z tego obszaru staje się niezbędna dla zidentyfikowania potencjalnych ryzyk podatkowych.

W związku z powyższym, zapraszamy Państwa na webinarium, podczas którego przedstawiamy kluczowe zagadnienia związane z klauzulą GAAR, w trakcie 5 letniego okresu jej stosowania przez Szefa KAS. Zagadnienia te zostaną przedstawione przez prowadzących w oparciu o ich praktyczne doświadczenia, związane z reprezentowaniem podatników w ramach postępowań dotyczących klauzuli GAAR. Podczas wydarzenia omówiona zostanie również specyfika postępowań podatkowych prowadzonych przez Szefa KAS.

 

PROGRAM

 

Zakres tematyczny webinarium: 

  • Czym jest klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania i jakie są przesłanki uznania czynności za unikanie opodatkowania?
  • Postępowanie podatkowe w przedmiocie zastosowania klauzuli przeciwko unikaniu opodatkowania - wszczęcie oraz jego przebieg
  • Opinie Rady ds. Przeciwdziałania Unikaniu Opodatkowania - czy warto o nie występować?
  • Praktyka stosowania klauzuli GAAR w ostatnich 5 latach
  • Instrumenty minimalizujące ryzyko zakwestionowania rozliczeń podatkowych


CRIDO zapewnia przedsiębiorcom wsparcie podatkowe, prawne, transakcyjne i biznesowe. Pomaga rozwijać innowacyjną działalność, w tym pozyskując finansowanie ze środków publicznych i innych dostępnych źródeł. Zaangażowanie i praca zespołu CRIDO zostały wielokrotnie docenione -CRIDO zajmuje najwyższe pozycje w rankingach doradców podatkowych oraz firm wspierających działalność B+R i innowacje. 

Więcej informacji na: crido.pl

 

PROWADZĄCY


Anna Pęczyk-Tofel
Doradca podatkowy i radca prawny. Specjalizuje się w postępowaniach podatkowych i sądowych. Reprezentuje klientów w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi z zakresu podatków dochodowych (szerokiego spektrum spraw w zakresie cen transferowych), VAT, akcyzy, PCC oraz podatków lokalnych. Kompleksowo wspiera podatników w ramach przygotowania do kontroli, reprezentowania ich w trakcie kontroli, a także budowania strategii na wypadek weryfikacji przez organy podatkowe przeprowadzonych w przeszłości transakcji / dokonanych rozliczeń podatkowych. Autorka licznych publikacji w prasie, magazynach branżowych oraz artykułów naukowych. Karierę zawodową rozpoczęła w 2004 roku w polskiej kancelarii, a następnie kontynuowała w dziale postępowań podatkowych w jednej z firm tzw. Wielkiej Czwórki. Od 2016 r. jest związana z CRIDO.

Sławomir Pilarczyk
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w doradztwie podatkowym oraz kilkuletnie doświadczenie w pracy w organach kontroli skarbowej. Specjalizuje się w doradztwie w sporach przed organami administracji podatkowej, skarbowej oraz przed sądami administracyjnymi. Realizuje projekty w zakresie zarządzania ryzykiem podatkowym oraz ograniczania ryzyka odpowiedzialności osobistej. Od początku kariery uczestniczył w licznych sprawach spornych dotyczących podatków, prowadzonych przeciwko organom podatkowym, celnym oraz egzekucyjnym, włączając w to kontrole podatkowe i skarbowe oraz postępowania podatkowe i sądowo-administracyjne. Uczestniczył w postępowaniach spornych dla klientów z wielu sektorów gospodarki, m.in. sektora paliwowego, sektora retail/dobra konsumpcyjne, sektora usług finansowych oraz sektora motoryzacyjnego. Jest radcą prawnym i doradcą podatkowym. Posiada również uprawnienia inspektora kontroli skarbowej.


Osoba kontaktowa:
Grażyna Mazurek
Konfederacja Lewiatan
e-mail:gmazurek@konfederacjalewiatan.pl
tel. +48 22 55 99 940

Tagi