Kontakt:

Joanna Zaręba
tel. 22 55 901

jzareba@konfederacjalewiatan.pl

www.zostajewofe.pl


Kampania stawiała na prosty i jasny przekaz odwołujący się do starego symbolu filarów jako podstawy przyszłej emerytury. Mimo dużego szumu medialnego oraz blokujących działań ze strony rządu, udało nam się pokazać Polakom prawdziwe zalety pozostania w OFE, co spowodowało wzrost chęci oszczędzania także w OFE o 14 punktów procentowych. Kampania reklamowa trwała w okresie od 4 listopada 2013 roku do 14 stycznia 2014 roku

Wiedząc, że planowane zmiany w systemie emerytalnym wywołają duży szum medialny, musieliśmy postawić na kanały komunikacji budujące wysoki zasięg i częstotliwość. Wybraliśmy telewizję, która realizowała cel świadomościowy oraz Internet spełniający cel edukacyjny.

W Internecie powstała strona internetowa www.zostajezofe.pl z informacjami na temat systemu emerytalnego i korzyści wynikających z obecności w OFE. Strona pełniła też rolę hubu zbierającego wszystkie treści dotyczących zmian w emeryturach, które pojawiały się w Internecie. W okresie od listopada do grudnia zrealizowaliśmy konkurs na alternatywne hasło kampanii. Pod hasłem „zostaję z ofe" powstał też kanał na Youtube m.in. z wypowiedziami ekspertów. Kanał na Twitterze promował wpisy o nowych artykułach i zajawki odsyłające do strony „www.zostajezofe.pl".

20 grudnia włączyliśmy do kampanii radio, przekierowując słuchaczy do konkursu w Internecie, a w styczniu zachęcając do dokonania wyboru i pozostania w OFE. 14 stycznia, w ostatnim możliwym dniu komunikacji OFE, przeprowadziliśmy najintensywniejsze działania reklamowe, do których należały spoty w radio i telewizji, dniówki na portalach horyzontalnych oraz dodatkowe okładki w gazetach ogólnopolskich. Lokalnie w Warszawie  emitowaliśmy 15" spoty w wagonach metra.

Strategie i kreację kampanii ATL przygotowała agencja Grey Group. Zakupem mediów zajmował się dom mediowy Universal Maccann. Za działania w Internecie odpowiedzialna była agencja VML.

Osiągnęliśmy następujące rezultaty:

TV

Okres: 4.11.2013 - 14.01.2014

Liczba spotów: ponad 23 000

Stacje emisji spotów: TVP1, TVP2, TVN, Polsat, ATM Rozrywka, Canal+ Sport, Comedy Central, History, nSport, Polsat Film, Polsat Food, Polsat News, Polsat2, PULS, TTV - Twoja Telewizja, TV Polonia, TV Puls 2, TV4, TV6, TVN 24, TVN Turbo, TVN7, TVP HD, TVP Historia, TVP Kultura, TVP Regionalna, TVP Rozrywka, TVP Seriale, TVP Sport

Oglądalność spotu:
15 mln osób (w grupie docelowej) obejrzało spot przynajmniej jednokrotnie
29 mln osób (w grupie dorosłych Polaków) obejrzało spot przynajmniej jednokrotnie

INTERNET

Okres: 4.11.2013 - 14.01.2014

Liczba odsłon: ponad 340 000 000
Liczba kliknięć: ponad 800 000
Liczba UU: prawie 47 500 000
Liczba odwiedzin strony ZOSTAJEZOFE.PL: 280 000
Liczba akcji na stronie ZOSTAJEZOFE.PL: 750 000

RADIO

Okres: 20.12.2013 - 14.01.2014

Liczba spotów: 13064
Stacje emisji spotów:
RMF, DRAPACZ CHMUR
9,5 mln osób (w grupie docelowej) usłyszało spot przynajmniej jednokrotnie

PRASA

Okres: 14.01.2014

Łączna sprzedaż tytułów z reklamą: 1 000 000 egzemplarzy
Ponad 14 tytułów: Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Dziennik Gazeta Prawna, Fakt, Super Expres, Metro i inne.