Zamknij X

INFORMACJA DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES:

Ten serwis stosuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Wyniki wyszukiwania

Wyniki wyszukiwania dla tagów: kolej i transport
Znaleziono 36 wyników odpowiadających temu zapytaniu

Zawęż wyniki wyszukiwania według daty

Wyszukiwanie po tagach
  • Konsultacje społeczne w UE

    Wkrótce mija termin zgłoszenia opinii w serii konsultacji społecznych prowadzonych przez Komisję Europejską. Ich wynik będzie miał wpływ na kształt nowej legislacji w dziedzinach takich jak rynek wewnętrzny, konkurencja czy transport. W kontekście priorytetów nowej Komisji Europejskiej (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj ) polecamy uwadze szczególnie konsultacje dotyczące Small Business Act oraz patentów i norm.

  • Minimalna płaca w Niemczech zagraża polskim firmom transportowym

    W związku z wejściem w życie kontrowersyjnych przepisów o płacy minimalnej na terytorium Niemiec, Konfederacja Lewiatan apeluje do firm członkowskich sektora transportowego o jak najszybsze przesłanie informacji nt. specyfiki struktury wynagrodzenia polskich kierowców. Państwa argumenty zostaną wykorzystane przez Ministerstwo Rozwoju w polemice z niemieckim rządem.

  • Transport znowu w kłopotach?

    Francuska propozycja wprowadzenia płacy minimalnej (tzw. smic) w trakcie świadczenia usług transportowych przez kierowców zagranicznych na terytorium Francji może martwić. Według rządu francuskiego takie prawo pozwoliłoby wyrównać warunki konkurowania między firmami transportowymi francuskimi i zagranicznymi, głównie z Europy Środkowej i Wschodniej, gdzie koszt pracy jest niższy. Dla CGT Transports, związku zawodowego w sektorze transportu, przyjęcie takiego rozporządzenia to rewolucyjny krok w zwalczaniu dumpingu socjalnego.

  • Kolejna bariera dla branży transportowej. Tym razem na Węgrzech

    Zaledwie kilka tygodni od rozpoczęcia burzliwej dyskusji na temat ustawy o wprowadzeniu płacy minimalnej w Niemczech (pisaliśmy o tym wielokrotnie tutaj , tutaj i tutaj ), na horyzoncie pojawia się kolejna regulacja krajowa budząca obawy sektora transportu. Mowa o węgierskim systemie EKAER (Electronic Road Freight Control). Głównym celem systemu jest walka z nadużyciami i oszustwem podatkowym, jednakże przyjęte środki stawiają bariery przed zagranicznymi operatorami na terytorium Węgier i narażając na straty międzynarodowy transport.

  • Komisja Europejska bada konsekwencje ustawy o płacy minimalnej w transporcie

    Szczegółowa analiza niemieckiej ustawy o płacy minimalnej z 11 sierpnia ubiegłego roku trwa. Komisja Europejska bada jej konsekwencje dla sektora transportu i funkcjonowania wspólnego rynku. Kiedy poznamy wyniki? Nie wiadomo. Urzędnicy KE tłumaczą, że ocena prawna problemu jest złożona - sprawdzany jest m.in. kontekst dyrektywy o delegowaniu pracowników czy rozporządzenia 1073/2009. Zapowiada się więc obszerna analiza, które przygotowanie może potrwać długie miesiące. Wielu obserwatorów, zwłaszcza z krajów Europy Środkowej i Wschodniej, liczy jednak na to, że jej wyniki będą jednoznaczne i określą tego rodzaju praktyki mianem protekcjonistycznych. Europosłowie, m.in. z Czech, mówią o sprawie niemieckiej płacy minimalnej jasno - to poważny problem polityczny dla UE, krok wstecz, niewidzialne bariery przeciwko duchowi zjednoczonej Europy.

  • BUSINESSEUROPE broni branży transportowej przeciwko systemowi EKAER

    Wiele firm transportowych - także z Polski - od stycznia tego roku musiało zmierzyć się z węgierskimi przepisami, które wymuszają na przewoźnikach wypełnianie szeregu absurdalnych biurokratycznych procedur. Branża traci i mówi głośno - polityka Węgrów to tworzenie sztucznych granic na wspólnym rynku. Dlatego 16 kwietnia BUSSINESSEUROPE przekazało Komisji Europejskiej (DG TAXAUD) specjalny list z wezwaniem do zbadania sprawy i podjęcia działań chroniących wspólny rynek przed polityką protekcjonistyczną niektórych państw. Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-fareast-language:EN-US;}

  • Zatrudnienie w branży transportowej a kwestie społeczne – twarde stanowisko KE

    Konferencja   „A Social Agenda for Transport", która odbyła się 4 czerwca br. w Brukseli pokazała jasno, że Komisja Europejska jest zdeterminowana, żeby zaproponować konkretne działania w kwestiach społecznych w sektorze transportu . Otwierając konferencję komisarz ds. transportu V. Bulc wskazała, że sektor boryka się z takimi problemami jak łączenie życia prywatnego i zawodowego czy też trudne, a czasem urągające godności ludzkiej warunki pracy. Podkreśliła, że istnieje już pokaźny zbiór regulacji unijnych w tym obszarze, lecz niedostateczne jest ich wdrożenie na poziomie krajów członkowskich.

  • Transport i energetyka: rozmowy ekspertów Lewiatana w Komisji Europejskiej

    W tym roku lipiec w Brukseli był wyjątkowo aktywny - ekspertkom Lewiatana w Brukseli udało się odbyć kilka spotkań z przedstawicielami KE w sprawach istotnych dla naszych członków. Przedstawiamy wnioski z trzech najważniejszych rozmów, szczególnie ważne dla sektorów energetyki i transportu . Normal 0 21 false false false PL JA X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-fareast-language:EN-US;}

  • Uwagi do ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów, część 2

    Uzupełnienie uwag Konfederacji Lewiatan, przekazanych pismem z dnia 23 listopada 2016 r. znak KL/493/241/PP/2016 r. do projektu z dnia 9 listopada 2016 r. ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów oraz do projektu z dnia 4 listopada 2016